Kresba

31. května 2014 v 19:30 | Šárka
Pro začátek ukázka jak by asi tak vypadaly ty články. Většinou budu psát z vlastních zkušeností ne to hloupě opisovat z netu nebo knihy co umí každý. Budu psát svými slovy a jen, to co na tuty vim, což znamená, že nečekejte nějaké vyloženě odborné termíny, spisovnou češtinu a podobný věci. Vim, že na něčem jako jsou veřejné blogy by to mělo být, ale když člověk píše něco takého tak se mi to k tomu moc nehodí..
______________________________________________________________________

KRESBA
Technika stará.. No hodně desítek let.. Za kresbu jsou označována díla kreslená hlavně tužkou, uhlem, pastelem, voskovkou, pastelkama, rudkou, olejovými pastelkami, tuší, progressami.. Na co si člověk jen vzpomene.. :)

Kresba tužkou je základní složka celé samotné kresby. Vzniká z obrysu (jako každá jiná) a z mnoha jednotlivých čar, tahů, kliky-háků.. :D Které následně tvoří tzv. valéry. Valéry jsou přechody mezi světlou a tmavou plochou. Na začátku ročníku, jsme na hodinách nekreslily nic jiného než právě tyhlety přechody. Pomáhají pak dodávat jasnější představu při pokročilejším stínování.
Kresba tužkou je nejsnáze obvladatelná technika kreslení, i když ne všem nedělá problémy. Mně dělala zpočátku větší problémy než malba.

Stínování je v kresbě prakticky primitivní věcí, kdy se nedělá nic jiného, než že se zvyšuje a snižuje tlak na tuhu, čímž vytváří buď tmavší nebo světlejší odstín. (To snad ani nebylo nutné psát :D) Jenže kdy je správný čas přitlačit a kdy zase ne?
V počáteční podobě by měl bejt v podstatě celý obrázek vytónován do jednoho jediného odstínu a podle něj se orientovat. Když se kreslí dejme tomu kůň je vždy lepší mít při sobě buď živý, nebo nějaký.. Plastický model, nebo třeba jen fotku. Ostatně kreslit koně dle živého modelu se moc nevyplácí.. Snad žádné zvíře nedokáže vydržet v klidu.. Proto kreslim zásadně podle fotek, nebo upravuju díla jiných ku obrazu svému (neni to kopírování jak už mi tady taky někdo předhazoval..).
Takže máme model, či obrázek a obrys prostínován do jednoho tónu. U kresby (i malby), ať už jakékoliv, je nutné se pořád dívat.. Mít oči otevřené a všímat si dopadu světla, nebo naopak souhru stínů. Když vidim, že má kůň na zadku osvalení, neudělam mu tam přece prapodivnou jednolitou plošinu. Taky je dobrý mít to zvíře trochu osahané.. Pak si člověk lépe představí co kde má být, i když anatomie je důležitá u všeho, ať se jedná jen o slepici, nebo člověka..

Moje zkušenosti s kresbou si myslím že jsou dostačující i když bych je mohla zdokonalovat na vyšší stádium. Kresba mě nikdy tolik netankovala jako malba a proto se jí ani nijak obzvlášť nevěnuji, i když někdy je zkrátka chuť opustit nachvíli barvu a přejít do černobílého světa (když se tim teda myslí tužka nebo uhel). Kreslila jsem snad vším, co je v kresbě možné použít. Měla jsem v ruce tužku, pastelky, voskovky (nemam je ráda :D), pastely, progressa, vodové pastelky, olejové pastelky, uhel i tuš :). Mám vyzkoušeno i několik kombinací.. Např. pastel + progresso (většinou dokreslování), pastel + pastelka (ten samý případ), tužka + uhel (u portrétů). A určitě ještě hodně kombinací přibyde :).
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama